Follow @UMPViajarlo

Flag Counter
Tweets por el @UMPViajarlo.
UN MÓN
PER VIATJAR-HI
El lloc on compartir els teus viatges

Espanola    Inglesa

ÀSIA
OCEANIA
CONTACTE

Londres i Irlanda, Agost 2010  (Sergi i Yolanda)

Viatge de 22 dies a Irlanda i Londres. Vam volar a Londres per passar 4 dies allà i després a Dublín, on vam llogar un cotxe per recórrer el país. Irlanda és una illa verda castigada pel vent que es precipita a un brau mar d'escarpats penya-segats.

Irlanda és un país molt car, així que, encara que algunes nits vam dormir en bonics bed & breakfast, ens portem la tenda d'acampada i ens allotgem en càmpings. El fort vent i les pluges ens van jugar algunes males passades, però va ser una experiència dormir a dalt d'un precipici, exposats als elements de cara a l'Atlàntic. En general, vam dinar el que compràvem en supermercats i fèiem o en fast foods.

1.Londres

GRAN BRETANYA

LONDRES

Com arribar i sortir

Vam volar a Londres amb Ryanair des de l'aeroport de Girona al de Luton. Des d'allà vam prendre l'autobús Greenline 757 i vam baixar a Baker Street.

Per anar a Dublín vam volar des de l'aeroport d'Stansted, al qual es pot arribar en tren des de la ciutat i hi ha descompte d'estudiants.

Com desplaçar-se

La xarxa de metro de Londres és àmplia, amb trens freqüents i arriba a gairebé tots els punts d'interès. No obstant això, els trens són petits i una mica antics, a més de molt lents i que es queden aturats constantment.

Vam comprar el London Pass per internet i el vam recollir a Piccadilly Circus. Aquesta targeta inclou el transport fora de les hores puntes durant tres dies (encara que hi ha targetes per a un altre número de dies), així com l'entrada a molts dels principals llocs turístics. Els dies en què no la vam poder utilitzar, vam comprar la targeta Oyster perquè el transport sortís més barat.

On dormir

Els dies que vam estar a Londres ens vam allotjar a l'hotel Trinity House, als afores, prop de la parada de metro Blackhorse Road. És molt senzill però va ser el més barat que vam trobar per internet.

STONEHENGE

Si no es disposa de cotxe, una opció bona i econòmica és contractar una excursió des de Londres, que inclou el transport en autocar anada i tornada i l'entrada amb audioguia. És a prop d'Amesbury, a uns 15 km al nord de Salisbury, i es triga unes dues hores a arribar.

Aquest cercle megalític, situat enmig del no res, és un espectacular testimoni del Neolític i resulta molt evocador. La visita es realitza per un camí marcat i cal mantenir-se a una certa distància de les pedres.

IRLANDA

PUNTS D'INTERÉS

DUBLÍN

Com arribar i sortir

Vam volar des de l'aeroport Stansted de Londres amb Ryanair, amb un retard ni més ni menys que de 9 hores (de la 13 a les 22), que ens va fer dormir al cotxe perquè els càmpings ja estaven tancats. L'única compensació van ser 3 miserables lliures amb les quals no pots comprar res a un aeroport.

En arribar a l'aeroport de Dublin, vam anar a l'oficina d'Europcar, per recollir el cotxe que havíem reservat per internet.

On dormir

Travelodge Phoenix Park, un hotel als afores de la ciutat que vam contractar per internet. És al costat de l'autopista i es pot anar amb autobús al centre de la ciutat.

CLONMACNOISE

Clonmacnoise és un conjunt monàstic fundat al segle VI, però la major part de construccions que es conserven daten dels segles X o XI.

Hi ha un centre de visitants, que és un petit museu on s'explica breument la història del monestir i on es troben les grans creus de pedra originals (la del Nord, la del Sud i la de les Escriptures). A l'exterior hi ha un ampli recinte esquitxat de creus celtes tradicionals, entre les quals s'alcen petits temples, la catedral i altres construccions. Al voltant hi ha una muralla amb restes de torres ben conservades. Travessant el cementiri s'arriba a la Nun's Church, una petita església de la qual destaquen els seus arcs romànics molt detallats amb petitíssimes i cuidades talles.

A l'entrada hi ha un pàrquing però quan nosaltres vam arribar estava ple i vam haver d'aparcar a un costat de la carretera.

L'entrada d'estudiants és molt econòmica.

LONGFORD

Poble al voltant del qual hi ha una torbera (terreny pantanós) i una calçada de fusta que data de l'Edat del ferro, tot i que ambdues són difícils de trobar.

LLAC GOWNA

Gran i bonic llac a prop dels pobles de Longford i Aughcliffes.

DOLMEN D'AUGHCLIFFES

Un dels dòlmens més bonics d'Irlanda, encara que molt molt difícil de trobar. Al poble d'Aughcliffes, vam trobem mig amagades unes indicacions que indicaven el dolmen a través d'un corriol. Una mica més endavant hi havia una tanca tancada, però uns vilatans ens van indicar que la podíem obrir o saltar, que per allà hi passava molta gent. Vam arribar a uns camps de pastura envoltats per un filat i no sabíem per on seguir. Al final, vam trobar una petita porteta a l'altre costat del camp. Baixant per un camí, per fi vam arribar al dolmen.

El dolmen està molt ben conservat, i les seves pedres mantenen un fascinant equilibri, però és incompressible com el tenen allà amagat i no intenten treure-li cap profit turístic.

BRU NA BOINNE

Per visitar aquesta necròpolis prehistòrica us haureu de dirigir al centre de visitants , on es compren els tiquets i des d'on s'organitzen els tours per visitar tots dos complexos. Aquesta és l'única manera de visitar-los. Al centre de visitants hi ha un petit museu, on podeu esperar mentre arriba l'autobús que porta els grups fins als jaciments. A la sortida del museu, hi ha una passarel·la que creua el riu Boinne fins a la petita estació d'autobusos.

CASTELL DE TRIM

Les entrades d'estudiant són molt barates i es pot visitar el recinte o unir-se a una de les visites guiades per pujar a la torre.

Al castell, destaca la torre de l'homenatge, que es conserva sencera, i les muralles i alguna altra torre en un estat de conservació acceptable.

IRLANDA DEL NORD

CALÇADA DEL GEGANT (GIANT’S CAUSEWAY)

El pàrquing és extremadament car i hi ha poques alternatives. Nosaltres vam arribar a última hora de la tarda i no vam pagar el tiquet i no va passar res, encara que no sabem si vam tenir sort o és habitual.

Vam baixar per un camí i a uns 800 m ens vam trobar amb aquestes extraordinàries formacions de basalt . Durant un tram, hi ha milers de columnes hexagonals, que conformen l'anomenada Calçada del Gegant. Encara que el seu origen és volcànic, deu el seu nom a una llegenda que diu que va ser construïda per un gegant. S'hi pot pujar i caminar sobre les columnes.

CARRICK-A-REDE

El pàrquing era gratuït però l'entrada excessiva. En entrar, es comença per un bonic passeig d'uns 20 minuts fins al pont de corda. El camí anava pel vessant de la muntanya, amb espectaculars vistes als penya-segats i l'illa de Rathlin. En arribar al pont, s'ha de fer cua per poder passar a l'altre costat. Aquest pont penjant està suspès a diversos metres d'altura sobre el mar i uneix Irlanda del Nord amb una petita illa .

ILLA DE RATHLIN

Com arribar i sortir

Des de Ballycastle, surten ferris que en menys de mitja hora arriben a l'illa.

Què veure i què fer

Prop del port hi ha una oficina de turisme on un tipus molt simpàtic ens va informar que els puffins ja havien emigrat però ens va indicar on es podien veure foques.

A Mill Bay es poden veure molt a prop foques sobre les roques o nedant.

Es poden llogar bicicletes, però nosaltres vam anar a peu fins al far de l'est, lloc famós perquè des d'aquí Marconi va fer la primera comunicació comercial per ràdio per demostrar la viabilitat d'aquest mètode. Durant l'excursió, es tenen molt bones vistes dels paissatges d'aquesta verda i entranyable illa.

IRLANDA

GLENGESH PASS

Pas de muntanya amb un bell paisatge. La carretera serpenteja pel vessant de la muntanya mentre es pot veure la vall solcada per múltiples rierols. En arribar a dalt, podeu aturar-vos al mirador .

SLIEVE LEAGUE

Als penya-segats més alts d'Europa , de 600 metres, s'hi arriba per una espectacular carretera amb la muntanya a un costat i una esgarrifosa caiguda sobre l'oceà a l'altre. Quan s'arriba a dalt cal deixar el cotxe a l'aparcament i continuar a peu, suportant el fort vent, fins al mirador. Les vistes són espectaculars, amb imponents barrancs amb recòndites cales i coves a la seva base.

LOUGH KEY

En aquest parc enmig del bosc es pot realitzar la Lough Key Experience. Amb una audioguia, es va recorrent l'antiga mansió d'una família aristocràtica i els seus voltants, visitant els túnels subterranis, les diferents estances i una torre des de la qual es tenen unes vistes genials del parc i de l'estany. Posteriorment, es pot recórrer una passarel·la per la copa dels arbres.

Al proper poble de Boyle es pot veure l'abadia i la King House.

FIORD DE LEENANE

A prop de Connemara es troba l'únic fiord d'Irlanda. No hi ha gaire a fer, però paga la pena fer una parada al costat de la carretera per poder apreciar-lo.

CONNEMARA NATIONAL PARK

Des de l'entrada al costat de la carretera, hi ha mig quilòmetre al Centre de Visitants. Al parc hi ha nombrosos senders pels quals caminar i moltes excursions possibles per fer. La primera tarda, vam caminar per l'Ellis Wood Nature Trail, un curt però agradable passeig pel bosc al costat d'un rierol amb salts d'aigua.

El segon dia vam fer l'excursió més llarga de les que proposen al Centre de Visitants, per pujar al Diamond Hill. Al principi es passa per un camí que creua una torbera. Una torbera és un terreny pantanós, compost per 96% d'aigua i 4% de matèria orgànica, amb una vegetació específica que retarda la descomposició. Poc després, el camí comença a pujar. Encara que el Diamond Hill no destaca per la seva alçada, de tot just 800 metres, els forts vents i l'espessa boira fan l'ascensió més difícil.

COROFIN I LLAC INCHIQUIN

Corofin és un petit i agradable poble que suposa una excel·lent base per visitar els molts punts d'interès dels voltants. El Llac Inchiquin, pròxim a Corofin, no és res de l'altre món, però la seva situació entre verds prats suposa la perfecta estampa irlandesa.

DOOLIN CAVE

En aquesta cova es troba la major estalactita de l'hemisferi nord. És a prop de la vila de Doolin i l'accés està ben senyalitzat. L'única manera de visitar-la és unint-se a una de les visites guiades que surten contínuament.

S'entra per una petita porta i es baixa per unes escales fins a una profunditat de 70 metres. Es travessa un llarg passadís i a la fi es pot veure l'espectacular estalactita de 7.3 metres. Per un altre camí s'accedeix a una estada inferior, des de la qual es pot veure l'estalactita des de baix.

La cova també ofereix altres atractius, com rierols i llacs d'aigua cristal·lina o sales plenes d'estalactites, estalagmites i columnes.

PENYA-SEGATS DE MOHER

Aquestes parets de pedra que es precipiten de forma gairebé vertical sobre

A l'entrada hi ha un pàrquing on cobren una abusiva entrada. Es pot evitar si s'aparca al costat de la carretera a les proximitats dels penya-segats.

No es pot dubtar de l'espectacularitat d'aquests penya-segats, però la gran quantitat de turistes li treu l'encant salvatge que segur que tenien. La visita transcorre per uns camins senyalitzats en tots dos sentits. Per un d'ells t'allunyes per tenir una bona panoràmica, mentre que per l'altre et situes pràcticament a sobre dels penya-segats.

BURREN I DOLMEN DE POULNABRONE

Des de Ballyvaughan surten diverses carreteres que creuen el paisatge típic del Burren: unes característiques extensions lunars de pedra grisa amb grans esquerdes. És una molt bona experiència caminar i caminar per allà fins a l'horitzó, gaudint d'aquest insòlit paisatge.

A la mateixa carretera hi ha el Dolmen de Poulnabrone. És un monument funerari i conté les cendres de trenta-tres persones.

ILLES ARAN (INISHEER)

Com arribar i desplaçar-se

Els vaixells a les illes Aran surten des del port de Doolin regularment.

Una bona manera de recórrer l'illa és amb bicicleta, per arribar més ràpidament a tots els racons. Tot just baixar del vaixell, hi ha locals on llogar-les. Malgrat tot, hi ha bastants pujades i baixades i camins plens de pedres que dificulten el trajecte, a més de molts insectes. L'alternativa és caminar, que, encara que potser no s'arriba a tot, permet gaudir igualment del paisatge.

Què veure i què fer

El poble principal és un petit grup de cases escampades amb un pub i alguna petita botiga. Des d'allà es pot baixar a la platja o pujar fins a un castell en runes des del qual es tenen molt bones vistes de tota l'illa.

A prop de la costa hi ha un gran vaixell que va naufragar i el mar el va empènyer terra endins. El vaixell està oxidat però l'esquelet es conserva pràcticament intacte i et pots apropar a veure l'interior a través d'uns forats al casc.

L'interior és molt verd i està dividit per petits murs de pedra típics d'aquestes illes. Una altra de les principals atraccions de l'illa és un far que es pot veure però no es pot accedir ja que el camí està tallat i es troba en una propietat privada.

RING OF KERRY

KILLARNEY NATIONAL PARK
RING OF BEARA

EXCURSIÓ D'ALBIRAMENT DE BALENES

Al sud de l'illa hi ha diversos pobles des d'on es realitzen excursions per albirar balenes i altres mamífers marins. Només surten quan el temps ho permet i moltes de les agències no tenen seu, es limiten a un vaixell al moll de poble.

Nosaltres vam anar amb Collin Barnes, i el seu vaixell sortia des de Reen Pier. Havíem aconseguit la informació a l'oficina de turisme de Skibberen, i vam contractar l'excursió per telèfon. Durant l'excursió vam veure dofins i foques, però cap balena. Sembla ser que no és habitual, sinó que simplement no vam tenir sort.

CLONAKILTY

Ciudad de nacimiento de Michael Collins, fundador de l'IRA. Hi ha una estàtua en el seu honor.

CERCLE MEGALÍTIC DE DROMBERG

A prop de Glandore, està aquest cercle megalític , en molt bon estat. Al costat hi havia les restes d'un lloc destinat a cuinar. Ficaven pedres calents en aigua per escalfar-la, i aquesta conservava la temperatura durant 3 hores, temps suficient per coure la carn.

CAHIR CASTLE

Situat enmig del poble, aquest castell del segle XIII està en molt bon estat de conservació. Es pot caminar per les muralles, pujar a les torres i visitar diverses estances. La visita es completa amb algunes exposicions sobre la història del castell i una divertida maqueta on s'explica com va ser assetjat pels anglesos.

COVES DE MICHELSTOWN

S'aparca davant d'una casa, on es compren els tiquets . Vam picar a la porta i va sortir una senyora, que s'encarregava de vendre'ls. Es puja per un camí fins a l'entrada de la cova i allà cal esperar el guia per iniciar la visita. Mentrestant, es poden veure uns cartells sobre la cova i la història de la Terra . En entrar a la cova, es baixa per unes estretes escales i, després de caminar per un passadís, s'arriba a una gran sala on es poden veure cortines de calci fetes per l'aigua i un gran nombre d'estalactites . També hi ha figures que l'aigua ha dibuixat capritxosament a les parets, com un elefant, un vell, l'Elvis Presley o l'Estàtua de la Llibertat . A una altra sala, hi havia una enorme columna, la més antiga d'Europa , així com altres formacions esculpides per l'aigua, com la Casa o la Medusa . Hi ha túnels que els rius subterranis han excavat a la roca.

ROCK OF CASHEL

Es troba a la ciutat del mateix nom. En entrar, s'arriba al Hall of the Vicars Choral , on hi ha destrals de l'Edat de Bronze i la St. Patrick Cross, del segle II. A la planta superior, hi ha mobiliari antic, un tapís i un sostre de fusta de roure molt aconseguit.

La catedral data del segle XIII i destaquen els arcs, els pilars i capitells i unes petites caps de pedra esculpides a la part alta de aquests.

L'edifici més antic del complex és la torre circular, que data dels segles XI-XII. Mesura 28 m i la porta d'entrada està a 3,5 m d'alçada.

La Comarc's Chapel és, probablement, la primera església romànica d'Irlanda i destaca perquè està ricament decorada, amb pintures a les parets i la volta, tot i que estan molt desgastades.

KILKEA

Poble natal d'Ernest Shackleton, encara que no hi ha res que l'identifiqui. La zona és molt bonica, quan la llum de la posta de sol cau sobre els camps de blat.