Follow @UMPViajarlo

Flag Counter
Tweets por el @UMPViajarlo.
UN MÓN
PER VIATJAR-HI
El lloc on compartir els teus viatges

Espanola    Inglesa

ÀSIA
OCEANIA
CONTACTE

Tailandia y Camboya, Agosto 2011  (Sergi i Yolanda)

Viatge de 26 dies a Tailàndia i els Temples d'Angkor a Cambodja. Vam viatjar per lliure i ens vam desplaçar en transport públic.

TURQUIA

ISTANBUL

Com arribar i sortir

Vam volar a Istanbul des de Barcelona amb Turkish Airlines.

A l'aeroport, molt ben comunicat amb el centre de la ciutat per transport públic, s'obté per 15 € el visat al país. Es pot prendre el metro fins a l'estació de Zeytinburnu i allà agafar el tramvia fins a la parada de Sultanahmet, a la plaça de la Santa Sofia i la Mesquita Blava.

On menjar

Istanbul és ple de kebabs on serveixen la carn de xai, vedella o pollastre en durum, pita o plat, acompanyat d'amanida, patates fregides o arròs. És molt bo i barat, a més de ser el menjar típic que no pots deixar de provar a Istanbul. A prop del Bòsfor també hi ha paradetes de peix fregit i vaixells restaurant.

TAILÀNDIA

BANGKOK

Com arribar i sortir

Vam volar des d'Istanbul, on havíem fet escala, amb Turkish Airlines.

Per arribar a la ciutat des de l'aeroport cal agafar un taxi, per la qual cosa cal anar a la parada oficial de taxis, que és fàcil de trobar. A Bangkok els taxis són de colors molt cridaners.

A Tailàndia, els autobusos són ràpids fins que han de creuar Bangkok. Hi ha tres estacions d'autobusos, amb destinacions a qualsevol punt del país. Ecamai és l'estació de l'est, Sai Tai Mai la del sud i Mo Chit la del nord.

Com desplaçar-se

Segurament Bangkok és l'única ciutat del món on els taxis són més barats que el metro i el metro més ràpid que els taxis. El caòtic trànsit de la ciutat fa que puguis estar hores parat en un embús, així que la xarxa de metro i el Skytrain són opcions molt més pràctiques. També són barats (el preu depèn del recorregut), moderns, ràpids i arriben a gairebé tots els racons de la ciutat. Per arribar a les zones properes al riu es pot agafar un vaixell taxi que puja i baixa per la vora contínuament. A més és una manera agradable de recórrer la ciutat. No cal oblidar l'opció dels tuk tuk, un mitjà de transport molt utilitzat al país. El seu preu és negociable i et porten de qualsevol a qualsevol punt de la ciutat, encara que els seus conductors no solen ser precisament prudents.

On dormir i menjar

Bangkok és una ciutat plena d'hotels de qualsevol gamma de preus i reservant per internet s'hi poden trobar bones ofertes.

A l'anada ens vam allotjar a l'Hotel Convenient Park, a Sukhumvit, una mica apartats del centre de la ciutat, a una zona de molta vegetació. L'hotel estava bé però tenia les seves limitacions.

A la tornada, vam trobar una boníssima oferta per internet per dues nits a l'Hotel Anantara, de cinc estrelles, un gratacels al centre de la ciutat. A més de totes les comoditats, el bufet de l'esmorzar era espectacular.

Respecte els menjars, Bangkok, com la resta del país, té un gran nombre de petits restaurants de menjar tailandès molt barats. A més, la ciutat és un mercat vivent, i per tot arreu hi ha paradetes al carrer, alguns amb taules, on venen tot tipus de menjars.

KANCHANABURI I PARC NACIONAL ERAWAN

Com arribar i sortir

Des de Bangkok, es pot arribar a Kanchanaburi en unes dues hores prenent un minibus a l'estació de Sai Tai Mai, que es trobava a uns 30km del nostre hotel. Aquestes minivan solen sortir quan s'omplen i no a l'hora que diuen en vendre el tiquet.

En quant arribes a l'estació de Kanchanaburi, ja t'ofereixen tours, hotels i taxis.

Per arribar al parc d'Erawan sembla imprescindible contractar una excursió. Al carrer principal del poble, camí del pont, hi ha moltes agències i es poden comparar els tours que ofereixen i els seus preus.

On dormir i menjar

Ens vam allotjar al justet Apple's Guesthouse, que té habitacions amb aire condicionat o amb ventilador al voltant d'un jardí.

Vam menjar arròs i pasta en un petit restaurant molt a prop de l'hotel, regit per un amabilíssim habitant local, encantat de conversar amb nosaltres.

TOUR AL PARC NACIONAL ERAWAN

La primera parada va ser el parc d'Erawan i el trekking per les cascades. El primer tram va ser amb guia però després vam pujar sols. Durant el camí vam veure taràntules i micos i ens vam poder banyar en diversos dels set nivells de salts d'aigua, on els peixos et xuclaven les cames. Les cascades més altes estan al final, però tota l'excursió a través de la selva, malgrat el difícil camí enfangat, va ser increïble.

Vam menjar un menú a un restaurant, inclòs en l'excursió, i vam tornar a la furgoneta per anar al lloc on muntaríem en elefant. Encara que és una turistada, el passeig per la selva i entrant en un llac va ser divertit. Després vam baixar un riu en unes basses de bambú, però aquest trajecte sí que va ser avorrit i prescindible.

Ens van portar fins a una estació de tren i mentre arribava vam visitar una cova-temple. El tren és el que passa pel pont sobre el riu Kwai i pel Congost de l'Infern, encara que hi ha tanta gent que és difícil mirar per la finestra. Malgrat tot, durant el trajecte es pot gaudir de vistes de la selva i plantacions de tapioca, la fulla de la qual s'assembla a la de la marihuana.

La darrera parada de l'excursió és per veure el pont sobre el riu Kwai, encara que nosaltres ja l'havíem vist el dia anterior.

AYUTTHAYA

Com arribar i desplaçar-se

Des de Kanchanaburi, s'ha d'agafar un autobús a Suphanburi, on es fa l'enllaç a Ayutthaya. El bus a Suphanburi era de coloraines, amb seients estretíssims i ventiladors que no funcionaven al sostre. Va sortir ràpid però va fer moltes parades i molt lentes. En quant vam arribar a Suphanburi, ja ens estaven oferint transport a Ayutthaya. Vam anar-hi amb una furgoneta que va anar parant a recollir més gent, fins i tot quan ja no quedaven seients lliures.

Des de l'estació, es pot arribar caminant o en tuk tuk als hotels i al centre.

Ayutthaya també té una estació de tren, més enllà del riu, que s'ha de creuar amb uns vaixells de transport regular.

Per moure's pels temples es pot anar caminant fent una excursió per la ciutat. Per anar als més allunyats, cal agafar un tuk tuk. Realitzen recorreguts per tots els temples i poden esperar mentre els visites. Es pot negociar per obtenir un bon preu.

On dormir i menjar

Ayutthaya té diverses petites pensions, però les habitacions, de fusta, solen ser molt velles. Vam decidir anar al Ayothaya Hotel i allà vam dormir a les habitacions més barates. A primer cop d'ull són molt modernes, però es tracta d'uns zulos que tenen al fosc pati del darrere i no les recomanem a ningú que no estigui disposat a conviure amb la fauna local (munts de mosquits, aranyes de mida considerable i sargantanes). S'ha de dir que les habitacions normals de l'hotel han d'estar bé i que quant a instal·lacions, com el hall i la piscina, és un molt bon hotel, l'error va ser ficar-nos en aquelles habitacions.

A Ayutthaya tampoc hi ha problema per menjar. Vam anar al restaurant Siam, ple de gent local, i, com a anècdota, si demanes empanades et portaran la pasta i els ingredients perquè te les preparis tu mateix. També vam estar a Tony Place, un lloc de turistes amb bon menjar però on van trigar moltíssim en servir-nos.

LOPBURI

Com arribar i sortir

La millor manera d'arribar-hi és en tren des d'Ayutthaya. El tren era vell i va arribar amb retard, però tenia el seu encant. Contínuament entrava i sortia gent del vagó venent tot tipus de menjars típics i begudes.

L'estació de tren de Lopburi és davant del Wat Phra Si Ratana Mahathat.

Què veure i què fer

La principal atracció de Lopburi és la gran quantitat de micos que volten pels seus carrers, cablejat i temples. Són molt graciosos tot i que poden donar una mica de por, ja que s'acosten sense contemplacions a la gent, de vegades corrent i saltant, no sabem si jugant o seriosament.

A part dels micos, que es concentren a la zona del temple Pra Sam Yot, Lopburi és una petita ciutat tradicional amb diversos temples interessants i molta vida, sobretot als mercats i petits llocs de menjar al carrer.

PARC NACIONAL KHAO YAI

Com arribar i sortir

A Ayutthaya, van prendre el tren a Pak Chong, que va sortir amb hora i mitja de retard tot i ser, suposadament, el tren "express". Al contrari que esperàvem, ningú ens va oferir anar al Khao Yai, excepte, per sort, una camioneta que havia vingut a recollir una altra família.

On dormir i menjar

Als voltants del Khao Yai hi ha diversos lodges. Nosaltres ens vam allotjar al Khao Yai Garden Lodge, un lloc molt acollidor i amb habitacions cuidades i barates. Organitzen tours de dia i mig al parc i tenen un restaurant amb menjar variat i a bon preu. És difícil menjar en un altre lloc perquè el està apartat del poble, però hi ha un supermercat Seven Eleven i una benzinera molt a prop.

TOUR DE DIA I MIG AL PARC NACIONAL KHAO YAI

Vam contractar a l'hotel l'excursió de dia i mig, que incloïa tots els atractius que volíem visitar de la zona, per un preu més que raonable.

L'excursió de mig dia comença a les 15. Els trasllats es realitzen a la part de darrere d'una furgoneta, als seients laterals. La primera parada és a unes fonts naturals enmig del bosc. És possible banyar-se als gorgs. El guia ens va ensenyar un insecte pal, una gran aranya groga i negra a la seva teranyina i un milpeus.

Després vam parar a un temple budista que és una cova. A dins hi ha moltíssims ratpenats penjats cap per avall al sostre, gairebé no hi queden espais buits. A més hi ha fauna insòlita com taràntules, uns estranys miriàpodes i aranyes escorpins, que apareixen com a animals màgics en les pel·lícules de Harry Potter.

Després d'un altre breu trajecte en cotxe, vam parar en un camp de tapioca des d'on es veia l'espectacle de 2 milions de ratpenats que surten de la cova cada dia al vespre, formant una impressionant fila. Per acabar, ens van oferir un berenar: pinya i Dragon fruit (rambutan).

Al dia següent, vam entrar al parc i vam circular-hi fins un punt on vam començar un trekking de 3 hores per la selva. Vam poder veure diverses espècies de micos i aus semblants a tucans, a més de la curiosa vegetació. La part negativa eren les sangoneres. Per evitar-les, ens havien donat unes polaines.

A prop del centre d'interpretació vam poder veure uns barans al riu, a més d'una impressionant serp, un escurçó de llavis blancs, a un arbust; i uns quants cèrvids.

Vam menjar a unes taules de picnic a un lloc cobert i després vam fer una excursió a una bonica cascada que portava molta aigua. Finalment, vam conduir una estona pel parc buscant elefants, però a causa de la pluja només vam trobar més micos i algun escorpí.

CAMBODJA

SIEM REAP I ELS TEMPLES D'ANGKOR

Com arribar i sortir

Vam anar amb una furgoneta de l'hotel del Khao Yai a l'estació d'autobusos de Pak Chong, que és un lloc diminut on només hi ha una taquilla i els autobusos s'aturen al carrer. Vam sortir cap a Khorat i allà vam preguntar per l'autobús a Aranya Prathet, però l'havíem perdut per 5 minuts i vam haver d'esperar 3 hores el següent. L'autobús era gran i còmode, però anava pleníssim, fins i tot amb gent de peu. Tot anava bé fins que l'autobús es va aturar a la cuneta i van passar dues hores fins que van arreglar el problema.

Vam passar la frontera sense problemes, tot i que per entrar a Cambodja ens van fer omplir els formularis a corre-cuita perquè deien que en mitja hora tancaven (eren al voltant de les 19). En passar la frontera t'ofereixen diversos taxis per anar a Siem Reap, a hora i mitja, i convé negociar el preu.

Com desplaçar-se

La ciutat de Siem Reap és petita i és senzill recórrer-la a peu. Per anar als temples i moure's per allà, el tuk tuk és una opció ideal. Llogar un amb conductor per tot el dia és molt econòmic i pràctic perquè et porti d'un temple a un altre.

On dormir

Ens vam allotjar al Auberge Mont Royal d'Angkor, un petit hotel molt recomanable. Bon preu, habitacions boniques i impecables, una piscina i un complet esmorzar a la terrassa inclòs.

A Siam Reap no falten llocs per menjar tot i que els preus estan pensats per a les butxaques dels turistes. Els més agosarats es poden acostar al mercat a provar tot tipus de bestioles, com ara taràntules.

TEMPLES D'ANGKOR

TAILÀNDIA

MAE SARIANG

Com arribar i sortir

Des de l'estació Mo Chit de Bangkok hi ha pocs autobusos directes a Mae Sariang. Quan vam arribar el darrer del dia estava ple i vam haver d'agafar un a Mae Sot i des d'allà una camioneta, en la qual vam viatjar a la caixa de darrera fins a Mae Sariang. Aquest trajecte de sis hores se'ns va fer etern a causa del fred i el vent i als insofribles seients.

On dormir i menjar

Vam preguntar a l'Hotel Riverhouse però estava molt deixat. Posteriorment vam buscar l'Hotel Salawin però estava tancat i semblava que definitivament. Finalment vam acabar al Riverhouse Resort, que no era res de l'altre món i era més aviat car però va ser la millor opció que vam poder trobar.

CHIANG MAI

Com arribar i sortir

Des de Mae Sariang, surten uns vells autobusos regulars fins a Chiang Mai. Des de l'estació es pot prendre un tuk tuk regatejant el preu per arribar a l'hotel, tot i que condueixen de manera molt imprudent.

Des de l'estació, surten diversos autobusos diaris a Bangkok (Mo Chit), que triguen unes 10 hores, tot i que quan nosaltres vam ser-hi van haver-hi inundacions i l'autobús va haver d'anar per una altra ruta, per la qual va trigar 12 hores.

On dormir

Hi ha molts petits hotels a Chiang Mai. Nosaltres vam escollir T.J.R. Boutique, en un edifici molt nou, amb habitacions correctes, personal amable i connexió a internet.

PHETBURI

Com arribar i sortir

Des de l'estació del sud de Bangkok (Sai Tai Mai), surten autobusos que en 2h et deixen a la carretera a l'entrada de Phetburi. Per anar a l'hotel es pot anar caminant o hi ha mototaxis. Encara que a la guia de Lonely Planet surten quatre estacions d'autobusos, cap coincideix amb la real, una molt petita que es troba a la carretera passada una rotonda d'entrada al poble.

Com desplaçar-se

Per moure's pel poble es pot anar caminant, però per anar a les coves-temple més allunyades, Khao Bandai-it i Khao Luang, s'ha de contractar un tuk tuk que et porti i t'esperi. Per pujar al turó on hi ha el Khao Wang i el parc historiografia de Phra Nakhon Khiri, hi ha un funicular que puja pel vessant.

On dormir i menjar

Hi ha diversos hotels al poble però són més aviat de negocis que de turisme i són força cars, a més de tenir un ambient una mica estrany. Ens vam allotjar al Royal Diamond Hotel, una mica amagat, un hotel nou i amb un bufet d'esmorzar molt complet.

Vam dinar plats típics a un petit restaurant davant d'on s'agafa el funicular a Phra Nakhon Khiri. Vam sopar a l'estació d'autobusos.

KHANOM

Com arribar i sortir

A Phetburi es poden prendre autobusos a Surat Thani. Allà cal agafar un taxi compartit fins a l'estació, d'on surten minivans a Khanom.

Com desplaçar-se

A Khanom, els resorts estan situats a peu de platja, força lluny del poble, on hi ha les botigues i restaurants. Al poble no hi ha taxis, només mototaxis, i caminant es triga gairebé una hora fins als hotels.

On dormir i menjar

A la platja hi ha diversos resorts amb cabanes. Nosaltres ens vam allotjar al Talkoo Beach Resort, però no el recomanem en absolut. A part que a les cabanes es cuidaven molt poc els detalls i no hi havia mosquiteres a les finestres i sí esquerdes per tot arreu, el personal (excepte la propietària, que parlava anglès i era bastant espavilada) era un desastre, incapaç d'entendre'ns i fent-ho tot al revés. Malgrat tot, teníem la platja i la piscina pràcticament per a nosaltres sols.

La darrera nit vam estar al Golden Beach Hotel, més car i no molt bonic però acceptable.

Al poble, vam menjar al restaurant Gecko i a un altre petit restaurant, regentat per un suec. Al costat de l'hotel, vam sopar un dia al Cocoloco, gens recomanable perquè mentre menjàvem vam veure una rata corrent per les bigues del sostre. El millor restaurant on vam anar va ser el Lee's Restaurant, a mig camí entre el poble i els resorts. Encara que de vegades s'embolicaven una mica amb els plats que demanaves, la propietària és molt simpàtica i també ofereixen excursions turístiques, com el busseig per gaudir dels esculls de corall, i transport a l'hotel o al poble en una camioneta.